Ποια social media κερδίζουν έδαφος

by | Apr 6, 2012 | Τεχνολογία - Διαδίκτυο

BREAKING News

SocialMediaLandscapeΕπιμέλεια: Στέφανος Στεφανόπουλος

 

Μπορεί το Facebook να είναι το πιο δημοφιλές site κοινωνικής δικτύωσης (social networking), αλλά αφενός δεν είναι το μόνο, αφετέρου είναι πολύ πιθανό κάποιο άλλο να σας αρέσει περισσότερο. Επίσης, υπάρχουν τουλάχιστον 1-2 πολύ δυνατοί διεκδικητές του θρόνου που κερδίζουν έδαφος καθημερινά. Ας τους γνωρίσουμε. 

Η έννοια του social networking σχετίζεται με την ανάγκη των ανθρώπων να βρίσκονται σε επικοινωνία με φίλους, γνωστούς, συγγενείς, συναδέλφους κ.λπ. Βάζοντας στην όλη ιδέα και στοιχεία όπως η εύρεση παλιών συμμαθητών, η δικτύωση στον επαγγελματικό τομέα, αλλά και η ελευθερία να δημοσιεύετε περιεχόμενο χωρίς περιορισμούς, έχετε τη συνολική εικόνα των σύγχρονων κοινωνικών δικτύων.
Μεταξύ αυτών, αδιαφιλονίκητος βασιλιάς είναι το Facebook, αλλά αφενός υπάρχουν πολύ περισσότερα sites, αφετέρου πολλά από αυτά προσφέρουν ευκολίες και καινοτομίες που δεν καλύπτονται από το Facebook. Ξεχωρίσαμε τα πιο σημαντικά από αυτά και σας τα παρουσιάζουμε εν συντομία.

 

MySpace (www.myspace.com)

Ένα από τα πρώτα social networking sites, το MySpace είναι λίγο απ’ όλα. Μπορείτε να έχετε το προσωπικό σας προφίλ, το δίκτυο των φίλων σας, φωτογραφίες, μουσική, videos, αλλά και το δικό σας Blog. Ειδικά η δυνατότητα να στήσει κανείς τη δική του σελίδα, έχει κάνει το MySpace ιδιαίτερα διάσημο και δημοφιλές.

Το MySpace διατηρούσε την πρωτιά σε ό,τι αφορά την απήχηση στους χρήστες μέχρι τις αρχές του 2008, όταν τελικά το ξεπέρασε (σε αριθμό μοναδικών επισκεπτών) το Facebook. Οι χρήστες του μετριούνται σε δεκάδες εκατομμύρια, και ήδη από το 2006, είχαν ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια!

Το τελευταίο διάστημα έχει επανασχεδιαστεί και πλέον προσφέρει πρακτικά οποιαδήποτε υπηρεσία social networking μπορεί κανείς να φανταστεί. Πολύ ισχυρά είναι τα εργαλεία δημιουργίας και μορφοποίησης του προφίλ των χρηστών (μπορείτε όχι μόνο να βάλετε στοιχεία, αλλά και να τα παρουσιάσετε με τη μορφή που θέλετε), οι δυνατότητες σχετικά με τη μουσική, καθώς και οι προσωπικές σελίδες που μπορεί κανείς να δημιουργήσει

Hi5 (www.hi5.com)

Αν θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε το Hi5 με μία φράση, αυτή θα ήταν σίγουρα “το Facebook των νέων” αφού έχει εξαιρετική απήχηση σε μαθητές και teenagers. Δημιουργήθηκε το 2003 και ήδη αριθμεί πάνω από 60 εκατομμύρια ενεργά μέλη, αριθμός που το καθιστά ένα από τα πλέον δημοφιλή sites social networking.

Hi5, οι χρήστες δημιουργούν το online προφίλ του προκειμένου να δείξουν στους υπόλοιπους κάποια βασικά στοιχεία για τον εαυτό τους, όπως για παράδειγμα τα χόμπι τους, την ηλικία τους, φωτογραφίες κ.λπ. ενώ υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης σχολίων.

Στο ίδιο προφίλ μπορεί κανείς να δημιουργήσει τα προσωπικά του photo albums, αλλά και έναν music player, ενώ βέβαια υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας φίλων μέσω των σχετικών προσκλήσεων.

Ανάλογα με το αν συνδέεστε με κάποιον απευθείας, μέσω ενός ενδιάμεσου ή μέσω δύο ενδιάμεσων, το επίπεδο φιλίας μπορεί να είναι πρώτου, δευτέρου ή τρίτου βαθμού. Αυτοί οι φίλοι απαρτίζουν το δίκτυό σας, και είναι στο χέρι σας το αν το προφίλ σας θα είναι ορατό σε όλα τα μέλη του Hi5 ή μόνο στο δίκτυο των φίλων σας.

Twitter (www.twitter.com)

Ίσως το πιο δύσκολο στο να οριστεί, αλλά και ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα sites κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι -ακριβώς- blog, δεν είναι -ακριβώς- Facebook, δεν είναι -ακριβώς- LinkedIn. Τι είναι; Ένας τρόπος να στέλνετε διαρκώς σύντομα μηνύματα σε όλους όσους συνδέονται μαζί σας. Τα μηνύματα αυτά (φανταστείτε τα σαν SMS) έχουν μέγεθος έως 140 χαρακτήρες και είναι γνωστά ως “tweets”. Εσείς, ως “twitter” δημιουργείτε αυτά τα “tweets” και όλοι όσοι συνδέονται μαζί σας τα λαμβάνουν αφού αποτελούν τους “followers”, αυτούς δηλαδή που σας ακολουθούν.

Τα μηνύματα εμφανίζονται στο προσωπικό σας προφίλ, αλλά μπορεί να αποσταλούν και μέσω SMS ή μέσω τρίτων εφαρμογών. Έτσι, ενώ βρίσκεστε σε ένα ταξίδι για παράδειγμα, πληκτρολογείτε ένα μήνυμα του τύπου “Περνάω καλά στη Βαρκελώνη”, το στέλνετε στο προφίλ σας στο Twitter και όλοι οι “followers” ενημερώνονται αυτόματα, και μπορούν νας σας απαντήσουν (π.χ. “Σε ποιο ξενοδοχείο μένεις;”) ή απλά να σχολιάσουν (“Τυχεράκια!”).

Λόγω αυτής της στενής σχέσης του Twitter με την έννοια των σύντομων μηνυμάτων το site αναφέρεται συχνά ως “το SMS του Internet”.

Αν και ο ακριβής αριθμός των μελών του Twitter δεν είναι γνωστός, υπολογίζεται ότι είναι το τρίτο πιο δημοφιλές site social networking (μετά το Facebook και το MySpace), αλλά και αυτό με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε επισκέπτες.

Linkedin (www.linkedin.com)

Ο πιο απλός, γρήγορος και ακριβής ορισμός για το LinkedIn είναι “το Facebook των επαγγελματιών”.

Πρόκειται για ένα social networking site με καθαρά επαγγελματικό και business χαρακτήρα, το οποίο ξεκίνσε τη λειτουργά του το 2003 και διαθέτει πάνω από 40 εκατ. μέλη τα οποία εργάζονται σε 170 διαφορετικά είδη επιχειρήσεων. 

Ο σκοπός του LinkedIn είναι το να βοηθήσει τα μέλη του να δημιουργήσουν ένα δίκτυο επαγγελματικών σχέσεων, εντάσσοντας σε αυτό άτομα τα οποία γνωρίζουν και εμπιστεύονται. Κάθε μέλος έχει το δικό του προφίλ με αναλυτική παρουσίαση του επαγγελματικού του ιστορικού (κάτι σαν βιογραφικό σημείωμα ουσιαστικά), και κάθε σύνδεση που πραγματοποιεί με ένα άλλο μέλος, ονομάζεται “Connection”.

Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί κανείς να δημιουργήσει νέες φιλίες (ένα “Connection” που εμπιστεύεστε μπορεί να σας προτείνει να συνδεθείτε με κάποιον τρίτο που αυτό εμπιστεύεται), να αναζητήσει δουλειά, να πάρει πληροφορίες για εργαζόμενους αλλά και εργοδότες κ.λ.π.

Πλέον, το LinkedIn έχει εμπλουτιστεί και με εφαρμογές τρίτων που μπορούν να αλληλεπιδρούν με το site, και έτσι για παράδειγμα μπορεί κανείς να συνδέσει το blog που διατηρεί στο WordPress με το LinkedIn, να εμφανίσει τα βιβλία που προτιμά μέσω του Amazon, να δημοσιεύσει παρουσιάσεις (της εταιρείας, των προϊόντων ή κάποιου project για παράδειγμα) και πολλά άλλα. 

Ζοο (www.zoo.gr)

Η ελληνική απάντηση στη “μόδα” (ή στην “τρέλα” αν προτιμάτε) του social networking.

Πρόκειται για ένα site κοινωνικής δικτύωσης και online gaming το οποίο έχει ήδη καταφέρει να βρεθεί πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων χρηστών και αποτελεί μία πολύ μεγάλη επιτυχία, ειδικά εάν αναλογιστεί κανείς ότι δημιουργήθηκε μόλις πριν 5 χρόνια.

Η μεγάλη διαφορά του zoo.gr σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο Web site κοινωνικής δικτύωσης, είναι το γεγονός ότι δεν θυμίζει καθόλου… site. Αντίθετα, θυμίζει πάρα πολύ τη γνωστή επιφάνεια εργασίας που έχουμε όλοι στους υπολογιστές μας, διαθέτοντας εικονίδια και παράθυρα αντίστοιχα με αυτά των Windows. Έτσι, κάθε χρήστης αισθάνεται οικεία και φιλικά, ενώ φυσικά μπορεί να δημιουργήσει το προφίλ του, να ανεβάσει φωτογραφίες και videos κ.λπ.

Μεγάλη δύναμη του zoo.gr αποτελούν οι εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί, και έτσι έχετε τη δυνατότητα να ανταλλάξετε e-mails, να συμμετέχετε σε συζητήσεις, να παίξετε παιχνίδια με όσους βρίσκονται online εκείνη τη στιγμή (ή φυσικά μόνοι σας) και πολλά άλλα.

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι αφενός υπάρχουν πολλά ακόμη sites social networking, ενώ υπάρχουν και εξαιρετικά δημοφιλή sites που λόγω της μαζικής συμμετοχής χρηστών και τις δυνατότητες ανταλλαγής σχολίων και περιεχομένου, προσεγγίζουν την έννοια της κοινωνικής δικτύωσης. Δύο πολύ καλά παραδείγματα τέτοιων sites είναι φυσικά το YouTube και το Flickr. Η αρχική τους λειτουργία αφορούσε τη διαμοίραση videos και φωτογραφιών αντίστοιχα, αλλά πλέον έχουν φθάσει να αποτελούν κάτι πολύ περισσότερο.

Breaking News