Όλες οι κατηγορίες:

Φανή Πεταλίδου
Ιδρύτρια της Πρωινής
΄Έτος Ίδρυσης 1977
ΑρχικήΤεχνολογία - ΔιαδίκτυοΟι έλληνες εμπιστεύονται τα social media

Οι έλληνες εμπιστεύονται τα social media

- Advertisement -

facebook_twitterΕπιμέλεια: Στέφανος Στεφανόπουλος

Οι έλληνες χρήστες των social media μπορεί να χαρακτηριστούν «έμπειροι», εφόσον κατά το 50% δηλώνουν ότι τα χρησιμοποιούν πάνω από τρία χρόνια, σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα social media».

 

Με την έρευνα, που διεξήχθη στα τέλη του 2011 σε δείγμα 1.050 έμπειρων χρηστών του internet, που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές, κατά το 68% οι Έλληνες επισκέπτονται τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (πχ το Facebook), ενώ κατά το 60% blogs και forums. Επίσης, 1 στους 2 Έλληνες αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ενώ χρησιμοποιούν συχνά τα social media, οι Έλληνες είναι πολύ ενεργοί μόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς περίπου ο ένας στους δύο αφήνει εκεί συχνά το σχόλιό του. Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά σε ό,τι αφορά τη σχέση των χρηστών με τα blogs και forums, όπου μόνο 1 στους 5 κάνει συχνά σχόλια, καθώς και τις σελίδες με reviews χρηστών, όπου μόνο 1 στους 10 αφήνει συχνά κάποιο σχόλιο.

Το γεγονός, όπως εκτιμούν οι ερευνητές, το εξηγεί η μεγαλύτερη εξοικείωση των ελλήνων χρηστών με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook), έναντι των άλλων τύπων social media, των blogs και των σελίδων με reviews χρηστών. Επιπροσθέτως, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών -στοιχείο σημαντικό από άποψη συνάφειας με την ελληνική κουλτούρα- κι όχι την ενημέρωσή τους για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.

Ταυτόχρονα, τα σχετικά ευρήματα συσχετίζονται με το γεγονός ότι τα blogs/forums/chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικούς οργανισμούς κι εταιρείες, για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών ή για ενημέρωση.

- Advertisement -
Εμπιστοσύνη στα social media

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα όταν οι χρήστες ερωτώνται για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media. Σε αντίθεση με τα προαναφερόμενα αποτελέσματα, οι χρήστες δηλώνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%). Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (πχ Facebook) συγκεντρώνουν ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις 16%, γεγονός που συσχετίζεται με τα πρόσφατα κρούσματα κακόβουλης χρήσης τους.

Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews εξηγείται από το γεγονός ότι τα σχετικά σχόλια (posts) σε αυτά έχουν αναρτηθεί από άτομα τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία.

Το word of mouth συνεχίζει και στον ηλεκτρονικό χώρο να κατέχει την πρώτη θέση στην εμπιστοσύνη των χρηστών. Παράλληλα, σκιαγραφείται έτσι η ωριμότητα των σοβαρών ελληνικών εταιρειών πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών online, οι οποίες δίνουν πλέον τη δυνατότητα στους online πελάτες τους να αξιολογούν τις υπηρεσίες που δέχονται και να το εκφράζουν δημοσίως.

Εξερευνώντας τις στάσεις των χρηστών απέναντι στα social media, οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι 1 στους 2 δηλώνει εξοικειωμένος με τη χρήση τους, ενώ μόλις 1 στους 4 δοκιμάζει τα καινούργια applications του Facebook, γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης τα χρησιμοποιούν στην απλή τους μορφή ένα κάποιο χρονικό διάστημα, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα.

Επίσης, 1 στους 3 δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί γιατί τα θεωρεί σημαντικό εργαλείο της εποχής μας για την ψηφιακή πληροφόρηση, την επικοινωνία, τη διασκέδαση και τις συναλλαγές.

 

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ