Όλες οι κατηγορίες:

Φανή Πεταλίδου
Ιδρύτρια της Πρωινής
΄Έτος Ίδρυσης 1977
ΑρχικήΑπόψειςΜικρό Σχίσμα και στην Ελλαδική Εκκλησία συνέπεια του Μεγάλου Σχίσματος Μόσχας Κων/Πολης

Μικρό Σχίσμα και στην Ελλαδική Εκκλησία συνέπεια του Μεγάλου Σχίσματος Μόσχας Κων/Πολης

- Advertisement -

{ΟΛΟ}ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ

Κύριλλος – Ιερώνυμος αμφότεροι κρατούν τα κελιδιά της ενότητας ή το αντικλείδι του διχασμού μεταξύ Ελλάδος και Ρωσίας

Τα βλέμματα όλων των Προκαθημένων των  Ορθοδόξων  Εκκλησιών και των Συνόδων Αυτών,  μοιραία στρέφονται στην ηγέτιδα των Ορθοδόξων  Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής ,  Ελλαδική Εκκλησία, η οποία καλείται, αλλά και πιέζεται, ασφυκτικά, και από τον αμερικάνικο Παράγοντα,  να αναγνωρίσει την νέα Ουκρανική Εκκλησία. Την τελική απόφαση καλείται να  λάβει απόφαση αν τελικώς  θα αναγνωρίσει την νέα  Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία  η  Ιεραρχία του Οκτωβρίου (2019) στην συνεδριάση της σε πλήρη ολομέλεια της δηλ σε συνεδριάση και των 82 Μητροπολιτών της. 

 Η μόνη λύση,  στην οποία φαίνεται να συμφωνούν όμως άπαντες των Ορθοδόξων Εκκλησιών,  πλην της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και προσωπικά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου,  είναι η εκ νέου σύγκληση Πανορθοδόξου  Συνάξεως  κατ αρχήν στο Φανάρι και εν συνεχεία αν ευοδωδούν οι εργασίες στην Σύγκληση μιας Νέας Πανορθοδόξου Συνόδου ώστε -επιτέλους-  να εξευρεθεί άμεσα και δίκαια με βάση τους ιερούς κανόνες και το εκκλησιολογικό γίγνεσθε της Ορθοδοξίας με   μια ειδική και με ένα θέμα στην ημερησία διάταξη, το ζήτημα της Ουκρανίας. Στο χρονικό (timeline) που σταχυολογήσαμε μερικές μόνες ουσιώδεις δράσεις και κινήσεις, από εκείνες που αναγκαστικά, δημοσιοποιούνται και ανακοινώνονται με επίκεντρο το Ουκρανικό ζήτημα διαγράφεται έντονα το μέγα σχίσμα αλλά και οι κινήσεις στην σκακιέρα των ορθοδόξων Εκκλησιών με επίκεντρο την Ελλάδα.

 Και  χωρίς βέβαια,  να αναφερθούν οι 10αδες-αν όχι 100αδες-  συναντήσεις, με μοναδικό ζήτημα το λεγόμενο Ουκρανικό ζήτημα,  στο σκοτεινό  παρασκήνιο…  ένα άκρως ενδιαφέρον πολιτικό εκκλησιαστικό παρασκήνιο που εξελίσεται   εδώ και πολλούς  μήνες, σε Μητροπόλεις της Ελλαδικής Εκκλησίας όπως   και τα πήγαινε έλα των Ρώσων Μητροπολιτών αλλά και των Ουκρανών και της Παλαιάς Ουκρανικής υπό τον Αρχιεπίσκοπο  Ονούφριο και της «Νέας» υπό τον Μητροπολίτη Επιφάνειο, Ορθόδοξης  Ουκρανικής Εκκλησίας,  καθώς και ο οργασμός παρασκηνίου σε κελιά και αρχονταρίκια γνωστών και ισχυρών Μονών του Αγίου Όρους, την τελευταία 2ετία αλλά και σε πλείστα όσα μέρη ενίοτε και σε lobby πολυτελών ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης.

- Advertisement -

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών  και πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Ελλαδικής Εκκλησίας Μακαριότατος κ. κ. Ιερώνυμος  πάντως, προκειμένου να κερδίσει και άλλο χρόνο,και πριν επέλθει νέα μεγάλη ρήξη,  είτε μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ελλάδος -και αυτή την φορά οριστική και σκληρότερη από εκείνη που είχε προηγηθεί επί μακαριστού Χριστοδούλου-  ορθώς αλλά και σοφά ποιούμενος  ή και συνετά φρονώντας, κατά άλλους ως κανονικός  Αρβανίτης πονηρά  σκεπτόμενος- είτε μια νέα αχρειάστη ρήξη με την Ρωσική Εκκλησία, αν αναγνωρίσει την νέα Ουκρανική Εκκλησία, επέλεξε τελευταία στιγμή να βγάλει από την ημερήσια διάταξη το ζήτημα της Ουκρανικής Εκκλησίας και να κάνει χρήση των « κανονικών προνομίων» του ως αρχιεπισκόπου και Πρώτου της Συνόδου. Μόνον που εάν παρ ελπίδα συμβεί κάτι τέτοιο και προχωρήσει μόνος με μόνος του με βάση  τις αποφάσεις της μικράς Συνόδου της ΔΙΣ του Αυγούστου, που προκάλεσαν σωρεία αντιδράσεων στο εσωτερικό της Ελλαδικής Εκκλησίας,  τότε ένα νέο και αυτή την φορά μεγαλύτερο, από εκείνο του 1924,  σχίσμα θα επέλθει και στους κόλπους της Ελλαδικής Εκκλησίας!  Καθώς  όπως αναφέρουν πολιοί Ιεράρχες με γνώση νομοκανονικού και εκκλησιολογικού  Δικαίου «τέτοια μείζονος Θεολογικής Εκκλησιολογικής και Νομοκαννικής  σημασίας ζητήματα ευθέως δια του καταστατικού χάρτου της Ελλαδικής Εκκλ του 1974, αλλά  και δια σειράς διατυπωμένων Ιερών Κανόνων, που επέχουν ανωτέραν θέσιν στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας,  άπτονται μόνον της Ολομέλειας της  Ιεράς Συνόδου εκάστου Ορθοδόξου Εκκλησίας». Ελπίζουμε και ευχόμεθα να επικρατήσει ΣΥΝΕΣΗ. ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ.  ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ. ΝΟΥΝΕΧΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΉ  ΠΕΡΙΣΣΥΛΟΓΗ Εις ΤΟΥς ΙΕΡΑΡΧΕς Μας. Ίδωμεν.

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ  ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ  -ΑΡΘΡΟΥ – ΑΝΑΛΥΣΗΣ  ΕΔΩ

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ